درسالهاي اخير يکي از مفاهيم و فنون جديدي که به عنوان «قياس کردن» يا مقايسه بين کسب و کارها ميتوان نام برد مفهوم «benchmarking» است. در اصل يک کسب وکار که جنبه هاي مختلف فعاليتهاي خود و يا نتايجي را که به آن رسيده است، باکسب وکارهاي ديگر،باميانگينهاي شاخه صنعت واگرهيچ يک ازاينها نباشد،باارزشهاي سالهاي گذشته خود کسب وکار (business ) درداخل نسبتها يا اندازه هاي مشخصي مقايسه ميکند و به منظور تثبيت اهداف،اولويتها و بهبودها به سنجش محصولات، خدمات وفرايندهاي سازمان مي پردازد که اين به نوبۀ خود به مزيت رقابتي ويا کاهش هزينه ها مي انجامد. که درواقع ابزاري براي بهبود مستمر است وتوسط سازمانها به کار گرفته ميشود.
برای دریافت فایل پاورپوینت نمایشی مطلب اینجا را کلیک کنید .
جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.